close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סקירת השקעות חודשית

מערכת שורשי ניסן, תשעד10/04/2014

חדש בשורש- סקירה פיננסית חודשית בשיתוף עם IBI, בית השקעות. סקירה ראשונה לחודש זה

תגיות:

ארה"ב - סיכום שבועי
סוף השבוע בארה"ב נסגר בירידות שערים במדדים המובילים, כאשר בראשם מדד הנאסד"ק עם ירידה של מעל ל-2.5%. עיקר הסנטימנט בארה"ב נבע מדוח התעסוקה אשר פורסם ביום חמישי האחרון (על כך בהמשך). עיקר הסנטימנט השלילי נבע מנתוני המאקרו שליליים בסקטור התעסוקה, וכפעול יוצא התנהל המסחר בעצבנות יתרה - לראיה מדד הפחד (VIX) סיים את יום המסחר בשישי עם עליה של כ- 4.41%. בתוך כך, ייתכן כי מרכז הדיון בוול סטריט יוסט השבוע מנושא המדיניות המוניטארית של הפד', לכיוון מצב החברות המובילות במשק האמריקאי, עם תחילת עונת הדוחות לרבעון

הראשון של 2014. בנוגע לנושא הראשון יש להדגיש כי יו"ר הפד', ג'נט יילן, העבירה מסרים מרגיעים בתחילת השבוע בנוגע לדפוס הפעילות העתידי בנושא הריבית. למעשה, ייתכן והמסר המרגיע של יילן הגיע כ"תיקון" לנאומה האחרון, אשר עורר עצבנות בשווקים סביב שאלת הריבית. נזכיר כי באותו נאום ספק נפלט ליו"ר, כי הפד' עלול לפעול לשינוי רמת הריבית במשק האמריקאי בששת החודשים הקרובים. באותו נאום מפורסם, אשר גרם לגל של ירידות בשווקים ברחבי העולם, הדגישה יילן כי עיקר תשומת הלב של הפד' צריכה להיות מופנית לאינדיקאטורים מהותיים נוספים מעבר לאותם נתוני רף שקבע קודמה לתפקיד, ברננקי, בעיקר בסקטור התעסוקה (שיעור אבטלה, רמת שכר, מספר משרות חדשות בחודש ועוד). כעת, הרגיעה יילן את השווקים כאשר החזירה למרכז הבמה את נתון האבטלה ושיעור ההשתתפות, אשר לדבריה עדיין רחוקים דיים מהשיעורים אשר היתה רוצה לראות במשק. בנוגע לנושא השני (עונת הדוחות), כמנהגו הקבוע השוק האמריקאי ייפתח את עונת הדוחות עם פרסום דוחותיה של חברת אלקואה ביום שלישי הקרוב, עם סיום המסחר בארה"ב. בניגוד לעונת הדוחות הקודמת (של הרבעון האחרון לשנת 2013), עונת הדוחות הקרובה עלולה להשפיע באופן מהותי יותר על השווקים. נזכיר כי עונת הדוחות הקודמת התנהלה בצל הספקולציות לשינוי דפוס הפעילות המוניטארית של הפד', יחד עם הישורת האחרונה בכהונתו של היו"ר היוצא, ברננקי. לגבי עונת הדוחות הנוכחית, מספר אנליסטים חתכו לאחרונה את צפי הגידול ברווח – למעשה צפי השוק נחתך מרמת עליית רווח מצרפי של כ- 6.5%, ל- 1.2% בלבד לחברות הנכללות במדד ה- 500 S&P. בזירת המאקרו, השבוע אופיין בניתוח 2 סקטורים מרכזיים – סקטור התעסוקה וסקטור הייצור. להלן סקירה על כל סקטור בנפרד בהתאם לפרסומים במהלך השבוע האחרון.

אסיה - סיכום שבועי
שבוע המסחר בבורסות המרכזיות ביבשת אסיה התאפיין בעליות שערים מתונות. הניקיי225 בטוקיו הוסיף לערכו בשבוע המסחר האחרון כ-2.5% ובכך מצמצם את הירידה במדד מתחילת השנה ל 7.5%. בשנחאי הבורסה עלתה כ-0.9%, בהונג קונג הבורסה עלתה 2%.

אירופה - סיכום שבועי
שבוע המסחר בבורסות המרכזיות באירופה התאפיין בעליות שערים. מדד הפוטסי100 בלונדון הוסיף לערכו בשבוע מסחר האחרון כ-1.2%, הדאקס בפרנקפורט עלה בשיעור דומה של כ- 1.1%. בפריס הקאק עלה בכ-2.2% בשבוע המסחר האחרון ובכך השלים עליה שנתית של כ- 4.5%. במילאנו הבורסה ממשיכה במגמת העלייה השנתית והוסיפה לערכה כ-2.2% בשבוע האחרון. בזירת המאקרו פורסם השבוע מדד המחירים לצרכן של גוש האירו (מדד שנתי). המדד אכזב בעודו מראה צמיחה של 0.5%, נמוך מצפי שהצביע על עליה חזקה יותר של כ- 0.6%. בסקטור הייצור מדד מנהלי הרכש פורסם על רמה של 53 נקודות בדומה לצפי האנליסטים. סקטור השירותים פורסם בסנטימנט שלילי בעוד המדד עמד על 52.2 נקודות וצפי המשקיעים עמד על 52.4 נקודות. שיעור האבטלה הראה ירידה קלה כאשר הנתון פורסם על 11.9 נקודות. מדד המחירים ליצרן בחישוב שנתי הציג נתון מאכזב בעוד המדד ירד ב1.7% והאנליסטים חזו ירידה של 1.6% בלבד. התוצר המקומי הגולמי בגוש האירו (חישוב רבעוני) הצביע על צמיחה בשיעור של 0.2%, נמוך מהצפי של האנליסטים על 0.3%. בתוך כך, עולה באירופה הסברה בשבועות האחרונים, כי ייתכן וצפויה להיות מושקת תוכנית הרחבה כמותית ע"י הבנק המרכזי. כך סבור לורנצו ביני סמאגי, דירקטור לשעבר ב- ECB. סמאגי צופה כי ההקלה הכמותית תחל רק בחודשים הקרובים ולא כבר עכשיו מאחר ויו"ר הבנק המרכזי, דרגי זקוק להסכמת 24 המושלים בבנק.

ישראל - סיכום שבועי
ביום חמישי ננעל המסחר בבורסת תל אביב בעליות שערים, זאת על רקע מגמות חיוביות בבורסות ברחבי העולם, ועליות במסחר בוול סטריט זה היום השני ברציפות (רביעי וחמישי). שבוע זה אופיין בשבירת שיא נוסף של מדד המעוף, אשר הגיע ל- 1.417.7 נקודות. בזירת המט"ח, במהלך יום המסחר ביום חמישי תיסוף השקל נמשך. הדולר נסחר בירידה קלה של 0.08% אל מול השקל - ושערו היציג נקבע על 3.472 ש"ח. האירו נחלש גם הוא מול השקל בכ- 0.34% ושערו היציג נקבע על 4.775.

בחודש שעבר פרסמה הלמ"ס תמונה מדאיגה על המצב בישראל. ע"פ הדוח , רמת המחירים בישראל גבוה בכ- 13% מהממוצע של מדינות ה- OECD , ובמקביל התוצר לנפש בישראל נמוך בכ- 20% מהממוצע של מדינות ה- OECD. במרבית המקרים קיים מתאם בין רמת המחירים והתוצר במדינה, וכאשר נוצר פער בין שני המדדים הדבר מעיד על כשלים במבנה הכלכלה ועל חוסר איזון בין ההכנסה במשקי הבית להוצאתם. נדגיש שב- 85% מהמדינות המפותחות הפער בין שני המדדים עומד על פחות מ- 20%, בעוד בישראל הפער גדול ביותר מפי 2 ועומד על 41% בין רמת המחירים לתוצר לנפש. עד לפני עשור התמונה הייתה שונה לחלוטין בישראל ומדד התוצר לנפש היחסי היה גבוה בכ- 20% ממדד המחירים בהתאמה. אולם בעשור האחרון חלה תפנית והתוצר לנפש ירד ביחס לממוצע המדינות בכ- 10%, ואילו רמת המחירים עלתה ביותר מ- 50% , ביחס לממוצע המדינות.

שוק הנדל"ן. ניסוח החוק של שר האוצר יאיר לפיד, מע"מ אפס, יתעכב כנראה לפחות עד סוף שנת 2014, זאת בעקבות סיבוכים שצפויים בחוק והאישורים הנחוצים בכנסת. משמעות העיכוב בחוק יוביל לקיפאון בביקוש לדירות חדשות ע"י זוגות צעירים שיחכו עד שיעבור החוק החדש. צעד זה יכול שיוביל לירידה של עד 5% ברכישת דירות חדשות, עד סוף השנה הקלדרית.

המידע מוגש בחסות: IBI בית השקעות המספק שירותי: מסחר עצמאי, ניהול תיקי השקעות, קופות גמל ועוד

אין בפרסום זה ובכל הכלול בו משום דבר פרסומת הפרסום מבוסס על מידע שדווח לציבור על ידי צדדים שלישיים כלשהם בו וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים או בלתי מדויקים או בלתי מעודכנים. פרסום זה הינו חומר מקצועי מסייע בלבד ואין לראות במידע המוצג בו כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים המוזכרים בו ולכן אין לקבל על סמך פרסום זה בלבד החלטות השקעה כלשהן. פרסום זה הינו למטרות אינפורמטיביות בלבד, ואין בו ובכל הכלול בו משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכוש )או למכור( את ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בו, ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. IBI בית השקעות, עובדיו וחברי הדירקטוריון שלו לא יהיו אחראים לכל נזק, ישיר או עקיף, שיגרם, אם יגרם, למאן דהוא, כתוצאה מהסתמכות על פרסום זה. בית השקעות אי.בי.אי. מחזיק וסוחר עבור לקוחותיו ועבור עצמו בניירות הערך ו/או בנכסים הפיננסים העשויים להיות מסוקרים בפרסום זה, כולם או חלקם, והוא עשוי לפעול הן במגמת קנייה והן במגמת מכירה בכל אחד מניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים האמורים. פרסום זה הינו רכושו של IBI בית השקעות ואין להעתיק, לשכפל, לצטט, להפיץ או לפרסם בכל אופן פרסום זה או חלקים ממנו ללא רשות מפורשת, מראש ובכתב, של IBI בית השקעות

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה